Maling Sunucu Hizmeti
Size özel e-posta sunucusuyla sınırsız e-posta gönderimi yaparak müşterilerinizin kampanyalarınızla ilgili bilgilendirmek artık kolay. Toplu e-posta gönderimi için sınırları ortadan kaldırıbilirsiniz.
Toplu mail gönderiminde başarıyı yakalamak için !
Toplu mail göndermeyi düşünenlerin en çok sorduğu soru “maillerim kesin inbox’a ulaşır değil mi?”, “inbox garantisi veriyor musunuz?” vs şeklindedir. Bu durumu Türkiye ve Dünya’da henüz garanti eden bir şirket bulunmamaktadır. Çünkü gönderim yaptığınız kişilerin mail sunucuları (Yandex, Hotmail, Gmail, Outlook vs. ) bu mailleri kabul ederken bazı kriterlere bakarlar. Hepsinin birbirinden farklı politikaları vardır. Ancak aşağıdaki önerilerimize dikkat ettiğinizde başarının yakalanabileceğini görebilirsiniz.
Bilgilendirme 1; E-Mail gönderilerinizi aynı IP'den yapın. Maillerinizi sürekli aynı IP adresinden göndermek IP reputation (IP tanınırlığı) açısından önemlidir. Mail gönderdiğiniz sunucular size puan verirler. Bu puanı giderek yükseltmek gönderilerinizin inbox'a düşmesi açısından önemlidir.
Bilgilendirme 2; IP itibarınızı düşürecek eylemlerden uzak durun. Mail servis sağlayıcılar gönderdiğiniz e-mail içeriği haricinde çeşitli noktalara bakarlar. Bu noktalar mailinizin spam klasörüne veya inbox’a gideceğini belirler. Örneğin gönderim yaptığınız listede spam tuzakları (spam trap) varsa ve bunun yanı sıra gönderim yaptığınız listedeki kişiler sizi şikayet ediyorsa IP itibarınız düşecektir. Bir sonraki kampanyanızdan önce bu etkenleri belirlemek için detaylı bir rapor çıkarmalı ve problemleri çözmelisiniz.
Bilgilendirme 3; Üyelikten Ayrıl linkinin görünür ve çalışır olduğundan emin olun. Kampanyalarınızda çalışan bir üyelikten ayrıl linki bulundurmak kanuni bir zorunluluktur. Bu link mutlaka çalışmalı ve alıcıların rahatlıkla görebileceği bir yerde olmalı. Alıcı linki tıkladığında mutlaka kesin sonuç elde etmelidir. 1 Mayısta güncellenen Yeni E-Ticaret Kanunu gereği üyelikten ayrılmak isteyen bir alıcının 3 iş günü içerisinde mail listesinden çıkarılması gerekmektedir.
Bilgilendirme 4; Maillerinizi doğrulanmış bir domainden gönderin. Doğrulanmış bir domain e-posta etki sahipliğini belirlemenize yardımcı olurken markanızı dolandırıcılardan korumanın en etkili yoludur. kendi domaininizle kurulmuş bir sunucu ve bu sunucu için yapılmış SPF ve PTR kayıtları domain kimliğinizi doğrulamak için önemli adımlardır. Yapacağınız gönderimlerde mail ulaşım problemlerinizi ortadan kaldırır.
Bilgilendirme 5; Alıcı şikayetlerini mutlaka dikkate alın. Bir alıcı gönderdiğiniz maili spam olarak işaretlerse veya şikayet et butonuna tıklarsa bununla ilgili bir rapor alabilirsiniz. Daha sonrasında o alıcıyla irtibata geçebilir ve sorunun çözülmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için tetiklenmiş mail (triggered mail) tarafında bir çalışma yapmanızı tavsiye ederiz. Ayrıca yeni çıkan e-ticaret yasasında alıcı şikayetlerinin 3 iş günü içerisinde dikkate alınıp bülten aboneliğinin sonlandırılması konusunda bir madde bulunmaktadır.
Bilgilendirme 6; Alıcılar maillerinizi en çok hangi platformda okuyorlar. Kampanyanızın en çok hangi platformda görüntülendiğini belirlemek sonraki gönderimlerinizde büyük avantaj sağlar. Örneğin mailleriniz en çok mobilden açılıyorsa, mobil görünüme odaklanabilir ve tasarımınızı geliştirebilirsiniz. Bu durum mail açılma oranlarınıza pozitif etki eder.
Bilgilendirme 7; Tüm cihazlara uyumlu mail gönderin. Günümüzde e-posta tasarımı her zamankinden daha zordur. Çünkü çok e-posta örneği ve birçok tasarım var. Bu çeşitlilik arasında göndereceğiniz mailin diğerlerinden sıyrılıp alıcıyı etkilemesi gerekmektedir. Ayrıca tasarımınızın her cihazda sorunsuz açılması gerekmektedir.
Bilgilendirme 8; Tüm URL’lerin çalıştığından emin olun. Kampanyanızda bulunan linklerin çalışmaması gönderinizin spam klasörüne gitmesine neden olabilir. Bu nedenle gönderimden önce mutlaka link kontrolü yapmanız ve hatalı linkleri düzeltmeniz gerekir.
Bilgilendirme 9; Alıcılarınızı ilgi alanlarına göre segmente edin. Internet servis sağlayıcılar gönderdiğiniz maillerin içeriğinin yanında IP tanınırlığınızı da inceler. Gönderim raporlarınızda mail açılma, okunma vs raporlarını incelemeniz ve gönderimlerinizi bu doğrultuda yapmanız avantajlı olur. Gönderdiğiniz mailler açılıp okunuyorsa IP puanı olarak pozitif puan alırsınız. Ancak mailiniz okunmadan silinirse ve şikayet butonuna basılırsa tam tersi olur. Bu yüzden gönderilerinizi kişiye özel, ilgi alanlarına göre yaparsanız açılma oranlarının ne kadar yüksek olduğunu gözlemleyebilirsiniz. Açılma oranlarının yüksekliği de maillerinizi inbox'a ulaştırır.
Bilgilendirme 10; Kesinlikle kendinize ait olmayan, hazır mail adres database'i satın almayın. Kendi database'inizi oluşturmak için çalışma yapın ve kategorize edin. Gönderdiğiniz mailleri kişiye özelleştirin.
Mailing sunucundan gönderilecek yasal olmayan içeriklerle ilgili sorumluluklar Treegroup ile yapılacak mailing hizmet sözleşmesinde yer almaktadır.
E-posta Şablon Tasarımı
Reklamasyonun eski ama vazgeçilmez yöntemlerinden biri olan mailing, müşteri portföyünüze yenilik ve kampanya gibi duyurularınızı profesyonel bir şekilde sunmanızı, içerikleri yazı olarak değil web ara yüzü gibi zenginleştirilmiş bir yapıda görmeleri iş veriminizi arttıracaktır.
E-Posta şablon çalışması öncelikli olarak özgün tasarım çalışmalarını konseptinize uygun bir şekilde tasarlayarak, tasarım onayınız doğrultusunda onaylanan çalışmanın html/css yazılım dili ile kodlandıktan sonra web ortamında müşteri portföyünün en iyi biçimde görmesi sağlanarak yayınlıyoruz. Dilerseniz değiştirilebilir yapıda mail şablonu, dilerseniz aylık ücret karşılığında profesyonel mail şablon tasarımları geliştirmekteyiz.
Hazır kalıpların dışında işletmenize özel tasarlanmış mail şablonu ile etkin mailing yapabilir, verimi arttırabilirsiniz.